O mnieBlogGitHub

Team tourism

10 January, 2020 - 1 min read

Kilka lat temu zaproponowałem przełożonym, żebyśmy spróbowali zrobić trochę wymian personalnych pomiędzy zespołami. Celem, jaki mi przyświecał, było usprawnienie wymiany wiedzy - pracowaliśmy wszyscy nad jednym dużym projektem, ale każdy zespół siedział w swojej "działce". Co więcej, duża część pracowników to były osoby z mniejszym doświadczeniem, chciałem więc pomóc młodszym kolegom w jego zdobywaniu, a "starszakom" - dać okazję do dzielenia się wiedzą i "mentorowania". Niestety, pomysł upadł. Już nawet nie pamiętam dokładnych przyczyn - czy to było po prostu "nie da się", czy zła organizacja pracy powodująca konieczność gaszenia pożarów, a może za słaba argumentacja z mojej strony. Ucieszyłem się jednak po jakimś czasie, gdy zobaczyłem ten wpis z blogu allegro.tech, w którym autor dokładnie wypunktowuje zalety "team tourism" (m.in. możliwość "odskoczni" od obecnego projektu/zespołu, wymiana wiedzy o częściach dużego systemu, zdobycie nowych umiejętności) oraz przekazuje parę praktycznych wskazówek, jak taki proces w firmie zorganizować i jakie mogą pojawić się problemy. Jeśli taką inicjatywę chciałbyś zorganizować w swoim miejscu pracy i potrzebujesz przekonać "górę" - koniecznie przeczytaj!